#NAME?

Torsdag den 27. april og fredag den 28. april var der overrækkelse af kort med faste poster til skoler, idrætsforeninger, spejdere og turistkontorer i Skive og Brande. I Skive foregik det i skoven, hvor borgmesteren og repræsentanter for foreninger og skoler, var mødt for at tage posterne nærmere i øjesyn, samtidig med at en skoleklasse gennemførte et prøveløb.

- Det er et stort arbejde I har lavet for byen, og det vil vi meget gerne takke jer for, sagde borgmester Per Jeppesen fra Skive. - Det er et rigtig godt initiativ, som vi gerne vil bakke op om.

- Det er det der skal til for at få mere orienteringsløb ind i skolerne. Nu har lærerne meget lettere ved at lave baner og andre orienteringsaktiviteter, når der ikke først skal sættes poster op og samles ind igen, mente Idrætskoordinator Holger Hvid Olesen. – De vil helt sikkert blive flittigt benyttet, fortsatte han, og eleverne gav ham ret. – Det er rigtig sjovt, og tiden flyver bare, mens man er af sted på banen.

- De faste poster er et led i breddesatsningen i Skive, udtaler Gert Johannesen, formand for Skive AMOK. Vi starter her i maj med løb for begyndere hver lørdag eftermiddag fra klubhuset. Her kan alle komme og være med. Efter løbet er der socialt samvær i kantinen ved klubhuset. Vi tror på at de faste poster i Krabbesholm vil kunne tiltrække nye løbere.

I Brande er det Herning Orienteringsklub og Asger Kristensen, der har været den udfarende Kraft. – Vi har haft et godt samarbejde med vores Sponsor, Nordea i Brande, der har betalt poster og kort, og vi har haft meget stor hjælp af eleverne fra Præstelundskolen, der har hjulpet med at sætte posterne op, sagde Asger Kristensen ved overrækkelsesmødet. Skoleleder Erik Aackmann fra Præstelundskolen havde også mange gode kommentarer til posterne, og forventer at de vil blive flittigt anvendt. - Posterne står jo i byen, og skolen er på kortet, så det er utrolig let for lærerne. – Men det et nu ikke hver dag at Præstelundskolen kommer til kort, sluttede Erik Aackmann.

Vi vil meget gerne støtte sådanne initiativer, hvor børn og unge kan komme ud at røre sig. Man kan hurtigt komme til at sidde for lang tid ved fjernsyndet og PC’en, mente Kaj Nielsen fra Nordea.

Samtidig var også en klasse fra Præstelundskolen ud at prøve posterne. – Det er jo rigtig sjovt, mente de. - Lidt lige som en skattejagt, og så får man jo set byen på en anden måde.

Du kan se mere om Orienteringsklubbernes kampagner i 2006 på nedenstående link. Er din klub med?

http://www.dk-orientering.dk/bredde/klubkampagn.asp

DOF på Facebook

Sponsorer

Cowi
Trimtex
Sportident
Løberen
Silva
Klinik
Godik
Sportlyzer
Grafisktrykcenter

Organisationer og partnere

International Orienteering Federation
Team Danmark
Dansk Skole Idræt
Sport Event Denmark
DIF