I går var der indkaldt til pressemøde på byens flotteste hotel, Stadshotellet. Trimtex har til dette VM introduceret en hel ny løbebuks. Det schweiziske og det danske landshold har fået æren af at være flagskibe for den nye løbebuks.

I går var der indkaldt til pressemøde på byens flotteste hotel, Stadshotellet. Trimtex har til dette VM introduceret en hel ny løbebuks. Det schweiziske og det danske landshold har fået æren af at være flagskibe for den nye løbebuks.
Trimtex lægger vægt på at orienteringstøj i dag dels skal være funktionel og rart for løberen at have på, men det er også vigtigt for Trimtex, at også orienteringstøj er moderigtigt, så det kan tiltrække unge mennesker.
Ved sidste VM lancerede Trimtex den kropsnære Extreme trøje og nu ved dette VM følges kollektionen op med den nye buks.
Den svenske elite- og landsholdsløber Frederik Löwegren (med i Trimtex's udviklingsteam)fremhævede følgende fordele ved buksen:
-\tden sidder godt omkring knæet, da den er syet i facon ned over knæet
-\tkombinationen af polyamid stof (uelastisk) og coolmax (elastisk stof) i design og syning gør, at buksen både kan være ”bennær” og alligevel luftig.
-\tbuksen imødekommer også det svenske krav om heldækning, idet den er 8 1/2 centimeter længere end den almindelige knækorte o-buks – en problematik som optager sindene i VM-landet meget for tiden. Betyder, at selv ved høje knæløftninger glider buksen ikke op over knæet.

Efter pressemødet havde det danske landshold inviteret Trimtex på besøg på indkvarteringsstedet, Hotel IBIS, til sodavand og chips. Her kunne de danske løbere fortælle Trimtex, at de var vældig glade for den nye buks. Som Carsten Jørgensen udtrykte det, ”man føler overhovedet ikke man har bukser på i skoven, så godt sidder de”.

Endnu er det kun det danske og schweiziske landshold, der har de nye funktionelle og smarte bukser, men Trimtex lover dem i handel sidst på året. Prisen er endnu ikke fastsat, men den bliver højere end for en almindelig o-buks, men man får også mere for pengene, lover Trimtex.

PS. Trimtex kunne i øvrigt fortælle, at de var blevet ringet op af en mor. Hun ville høre, hvor hun kunne købe den nye Extreme trøje. Hendes søn havde ønsket sig en sådan, så han kunne tage den på hen i skolen.
Det var måske en idé til overvejelse i danske klubber og hjem. Hvis nu det er ”fedt og in” at gå i orienteringstøj kunne det måske også blive ”fedt og in” at løbe orienteringsløb for flere børn og unge.
Det kunne være det nye norske slogan kreeret for at tiltrække nye unge til orienteringsløb: ” Vildt vakkert og råt” i stedet skulle være ”Vildt vakkert og moderigtigt”.

DOF på Facebook

Sponsorer

Cowi
Trimtex
Sportident
Løberen
Silva
Klinik
Godik
Sportlyzer
Grafisktrykcenter
MacUrth

Organisationer og partnere

Nordea-fonden
International Orienteering Federation
Team Danmark
Dansk Skole Idræt
Sport Event Denmark
Naturens Dag
DIF
Aktiv året rundt