Kampagnekurset i Odense gav optimisme og tro på opgaven

41 deltagere og instruktører lyttede intenst gennem små 2 timer til reklame- og kommunikationsrådgiver Henrik Linderberg fra Århus.
Det drejer sig om at forenkle budskabet. Bruge de få sekunders taletid, som medierne giver os, og slå til når ”handlen” skal lukkes.
Iklædt en synlig gul vest fortalte Henrik om en ny disciplin i DOF:

MARKEDSORIENTERING

Her kan vi lære af virksomhederne. De ”sælger” varer og ydelser, mens vi skal "sælge" O-sporten. Det gælder om af få "kunder" i butikken og at gøre dem til ”stamkunder”.

Udover de gode råd om kommunikations- og salgsteknik fik vi placeret vores ”produkt”: orienteringsløb i en større et samfundsperspektiv.
Vi skal være stolte af at skabe sunde, miljøbevidste, nytænkere, der er omstillingsparate og selvstændige på et tidspunkt, hvor samfundet lige præcis efterspørger disse egenskaber.

Budskabet til "kunderne" og Danmark kunne efter Henriks opfattelse være at ”Orienteringsløb er en unik kombination af motion og naturoplevelser”

Samarbejdet med Henrik Linderberg fortsætter. Vi forventer der i 2006 bliver to anslag til kampagner. Her vil vi prøve at følges ad i flest mulige dele af landet. Den første starter i uge 13, når skoven bliver grøn og den anden tager fat i uge 32 lige efter VM.

Meget mere om det senere.

http://www.natursport.dk

DOF på Facebook

Sponsorer

Cowi
Trimtex
Sportident
Løberen
Silva
Klinik
Godik
Sportlyzer
Grafisktrykcenter

Organisationer og partnere

International Orienteering Federation
Team Danmark
Dansk Skole Idræt
Sport Event Denmark
DIF