Stor tv-satsning giver super-dækning på storskærme og i tv

Det vakte opsigt langt udenfor Sveriges grænser, da det svenske tv-produktionsselskab Filmhouse ved årets udgave af Tiomila producerede 10-11 timers direkte tv. Og vel at mærke spændende tv, der blev sendt på sportskanalen Sportexpressen.
Ved WOC 2006 i Danmark i de første dage af august er Filmhouse igen på banen og skal sammen med DR producere tv, der kan forventes at blive det bedste tv, der nogensinde er lavet fra orienteringskonkurrencer.

- Når man har en god håndfuld kameraer i skoven og kombinerer det med de muligheder, som Tractrac giver for at følge løberne, og med analyser fra studiet, kan det gøres meget spændende at følge orienteringsløb, fortæller Johan Wass, medindehaver af Filmhouse.
- Selvfølgelig kan løberne ikke følges konstant med kamera, men placeres der f.eks. to kameraer så løberne passerer dem med 10 minutters mellemrum kan man følge udviklingen i løbet og se hvilke forskydninger, der er sket på strækningen.

Ved WOC i Danmark er forventningen, at man kommer til at råde over 6-8 kameraer fra Filmhouse og DR. Filmhouse møder med 10-12 medarbejder, hertil kommer medarbejderne fra DR og en række hjælpere stillet til rådighed af arrangørerne. Så det bliver en tv-produktion, der langt, langt overgår, hvad der nogensinde er set ved et orienterings-arrangement på dansk jord.

http://www.woc2006.dk/artictv.html

DOF på Facebook

Sponsorer

Cowi
Trimtex
Sportident
Løberen
Silva
Klinik
Godik
Sportlyzer
Grafisktrykcenter

Organisationer og partnere

International Orienteering Federation
Team Danmark
Dansk Skole Idræt
Sport Event Denmark
DIF